Een cliënt met financiële problemen.
Je bent het vast weleens tegengekomen; een cliënt waar de post niet meer wordt geopend en er zijn
aanmaningen en/of brieven van deurwaarders.
Natuurlijk bespreek je dit met je cliënt en ontdek je dat er meer mis is dan je zelf kunt of mag aanpakken.
Als dat aan de orde is dan is het goed om professionele hulp in te schakelen en beschermingsbewind is
dan een mogelijke oplossing.
Hoe werkt het?
De afspraak voor een kennismaking is bij voorkeur bij de cliënt thuis. Als de cliënt het fijn vindt om bij
het gesprek een vertrouwd persoon uit te nodigen is dat mogelijk.
De cliënt ontvangt een informatiemap waarin alles nog eens nagelezen kan worden. Na het
kennismakingsgesprek wordt besloten of wederzijdse samenwerking mogelijk is. Indien de cliënt
getrouwd is of samenwoont wordt het beschermingsbewind aangevraagd voor beide personen.

Als het beschermingsbewind wordt aangevraagd komen we nogmaals bij cliënt om de formulieren in te
vullen. Een aanvullende verklaring van een begeleidende organisatie is noodzakelijk ter ondersteuning van
de aanvraag op psychische of lichamelijke gronden.
De zitting bij de rechtbank volgt meestal 6 tot 8 weken later en na ontvangst van de beschikking kan het
beschermingsbewind beginnen.
 
Cliënt verwijzen:

Gebruik het formulier hieronder om een cliënt aan te melden.
Alle gegevens worden vertrouwelijk behandeld.

De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.
Beschermingsbewind